“Yüksek Ziraat Mühendisi Kezban Şahin Taysun’un Potkal kitap yayını “Kafesteki Kalp” adlı romanı kadınlarımızın karşılaştığı sorunların çözümüne edebi bir katkı niteliğinde. Anılar, olayların düşündüren değerlendirmesiyle ilgi çeken anlamlı vurgulamalarla başarılı bir çıkış.” Yekta Güngör ÖZDEN

29 Ocak 2014 Çarşamba

Aşk-ı Semazen/ Cansu TOK/Roman / Destek Yayınları / Haziran 2013



            Aşk-ı Semazen’de aşk’ın farklı pencerelerden sorgusunu görüyorsunuz. Cansu Tok, Semazen Can ile balerin Sade’nin aşkını sade aşk ile harmanlamış.  Sade aşkı bulmak, yaşatmak, olgunlaşmak; tüm bunlar, pek çok aşamadan geçmeyi gerektiriyor. Aslında özünde benzer işleri yapan ama hedefleri açısından zıt kutuplarda gibi görülen iki insanın aşkı bulmak ve yaşatmak adına yaptığı mücadeleyi görüyorsunuz. Ortak tabanda Tanrı’ya duyulan büyük aşta birleşen ancak karşılıklı aşklarını da sürdürmek adına kendilerinden ve ideallerinden fedakârlık etmenin gerekli olup olmadığını da düşündüren bir kurgusu var. “Biz olmak” adına “benden vazgeçmek” ya da hep “ben olmak” gibi tavırların bedelleri vurgulanıyor. Semazen Can’ın yaşamındaki travmaların geleceğine yansıyan olumsuz kesitlerini ve bu kaygılarının çıktılarını görüyorsunuz.  Bir okur olarak en çok etkilendiğim şey, bir güzelliği sürdürmek için yapılan özverilerin ve ilişkide saygının ön plana çıkarılması oldu. Kitabı okurken de okuyucu da semazen gibi dönüyor kendi yaşam dönemeçlerinde. Ayrıca erdemli insan davranışlarını kazanmanın ipuçları veriliyor.

Kitaptan Beğendiğim Kısımlardan Alıntılar :

“Aşk, en büyük sırdır ancak gönül dilinde duyulur” Cansu TOK / Aşk-ı Semazen

“Senin gibi biri içindeki ‘ben’i bitiremezse, diğerleri ne yapsın? Sana ne desem anlamsız, değiştiremiyorum fikrini. Ben ‘biz’ olmak adına çabalarken, sen; ‘ille de ben, ille de ben’ diyorsun.” Cansu TOK / Aşk-ı Semazen

“O’nu bulduğunda, beni de bulacaksın… Sonsuz bir sevgideyim, sonsuz seviyorum seni. Sevgi, görülmeyen, dokunulmayan, beş duyunun yetmediği bir his.” Cansu TOK / Aşk-ı Semazen

“Özünde hayatta tek birinin olduğunu, aslında onun da olmadığını anladığımda, her şeyi kapladı içimdeki aşk. Ben bir semazen, hayatın anlamını aşkın yokluğu ile anlayan…” Cansu TOK / Aşk-ı Semazen

“Kelebek misali ruh da rengârenk olmalı, karışmalı birbirine.” Cansu TOK / Aşk-ı Semazen

Sürükleyici ve orijinal kurgusuyla Aşk-ı Semazen harika bir kitap. Yazar Cansu TOK’u kutluyor, başarılarının devamını diliyorum.

Okurlara kitap görüşü ulaştırmak için güzel ve özenli çalışmalar yapan YAZAR ŞAİR KULUBÜ  ve Sn. Cansu TOK’a çok teşekkür ederim.

Kezban ŞAHİN TAYSUN
Araştırmacı Mühendis Yazar








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder