“Yüksek Ziraat Mühendisi Kezban Şahin Taysun’un Potkal kitap yayını “Kafesteki Kalp” adlı romanı kadınlarımızın karşılaştığı sorunların çözümüne edebi bir katkı niteliğinde. Anılar, olayların düşündüren değerlendirmesiyle ilgi çeken anlamlı vurgulamalarla başarılı bir çıkış.” Yekta Güngör ÖZDEN

5 Mart 2017 Pazar

KAFESTEKİ KALP ÜZERİNE GÖRÜŞLER

BİR KİTAP OKUDUM
ÖNCEKİ BEN DEĞİLİM ŞİMDİ (5)

Kezban ŞAHİN TAYSUN’un ‘Aynadaki Göz’ adlı kitabının bir öyküsünde geçen “Ortalıkta sahiplerini arayan pek çok kaybolmuş vicdan görüyordum. Biri babamındı ama hangisi?” tümcelerine takılıp kalmıştım. 

Belki o takılmadan kurtulma çabasıyla romanını, “Kafesteki Kalp”i okudum sonra; iyi ki okudum.

Erkek düşmanı dişi bir ‘Homongolos’ olmaya özenmeden yani iyiliği, kötülüğü cinsiyete bağlamadan, ülkemdeki ‘kadına değgin her sorun’u sorun edinmiş başarılı bir romancıyı tanıdım.

Romanda, kadınların hepsi ezik değil; erkeklerin hepsi de “Annemlere giderken başını kapatırsın, köyden çıkınca açarsın.” diyen ‘kazma’ değil.

Şu diyalog, o kitaptan:
“Dede biz çok güzel bir filme gideceğiz arkadaşımla? / Ne filmi bu böyle gızım? / Müslüman filmi. / Kim oynuyor? / Orhan Gencabay dede! / Filmin adı ne? / Yarabbim! / Tamam, o zaman gidin yavrum. Sevaba girin.” (s 91)
Önceki ben değilim şimdi… 


Ali Ozanemre
Avukat -Şair -Yazar 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder