“Yüksek Ziraat Mühendisi Kezban Şahin Taysun’un Potkal kitap yayını “Kafesteki Kalp” adlı romanı kadınlarımızın karşılaştığı sorunların çözümüne edebi bir katkı niteliğinde. Anılar, olayların düşündüren değerlendirmesiyle ilgi çeken anlamlı vurgulamalarla başarılı bir çıkış.” Yekta Güngör ÖZDEN

23 Temmuz 2013 Salı

ROSA ile EJDER / Orhan ÇETİNBİLEK (Kitap)


BEĞENDİĞİM KİTAPLAR’dan;

Orhan ÇETİNBİLEK  ikinci romanı ROSA İLE EJDER’de erkek dünyasından yaşama ve kadına bakışı irdeliyor.  Bu konudaki yozlaşma ve ideal tutumları harika bir kurguyla harmanlamış durumda. Kitapta mahalle baskısının oluşumunda erkek bakış açısının varlığı ve bu sorunun çözümünde erdemli insan tutumunun önemi vurgulanıyor. Özgün ve güzel bir Türkçe ile ele alınmış, sürükleyici bir kitap. Orhan ÇETİNBİLEK, Ejder karakteri ile toplumumuzda kadına canı istediği şekilde davranan ve şiddeti kendisine hak gören erkek profilini farklı boyutlarıyla irdeliyor. Bir insan kendi doğrularını vicdandan uzak tuttuğunda dünyasında nasıl yalnızlaşır, yaptığı kötülüklerle nasıl yüzleşir? Okur, tüm bunları içsel resimler halinde buluyor kitapta. Ayrıca iyi ve kötü olmanın sınırları sorgulanıyor? Okur bu soruların yanıtlarını özlü sözler halinde algılarken aynı zamanda kendisini gök cisimlerinin büyüsüne kapılmış evreni sorgularken buluyor. Ne diyelim, Orhan Çetinbilek’in kalemine sağlık!
Kitaptan beğendiğim kısımlardan bir alıntı:
“…“Doğru,” dedi Rosa efendice, “Pek çok bakımdan senin yaptıklarından binde birini yapmazdım ben. Şöyle söylemek lazım: Korkularımız farklı. Örnek vermem gerekirse, ben verememekten korkuyorum, sen vermekten korkuyorsun; ben elimden bir kaza çıkar diye korkuyorum, sen şiddetten vazgeçtiğinde yıkılacağından korkuyorsun; ben insanlığın kötüye gitmesinden korkuyorum, sen insan olmaktan korkuyorsun”…” Rosa ile Ejder/ Orhan ÇETİNBİLEK/ Yitik Ülke Yayınları /Nisan 2013

23.07.2013 Kezban ŞAHİN TAYSUN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder